MATKALLA KOHTI TAVOITETTA - idean sain kesällä 2013 kun huvikseni sanoin miehelleni että taidan pyöräillä ensi kesänä Kajaanista Tampereelle. Ajatus alkoi pyöriä päässäni ja päätimpä että tosiaan poljen Tampereelle. Aloin selvitellä miten matkaa kannattaa alkaa suunnittelemaan ja sain paljon hyviä vinkkejä. Ja mikä  parasta sain tulevaan koitokseen kaverin :) Hyvän sellaisen.

Olen kuntoillut kaksi vuotta säännöllisesti ja tänä kesänä aloitin kaiken muun lisäksi maantiepyöräilyn. Pyöräilystä onkin tullut yksi lempilajeistani. Pyöräilyn lisäksi  käyn kuntosalilla, erilaisilla jumpilla, spinning tunneilla, kävelen sauvojen kanssa sekä ilman ja viime keväänä kävin juoksukoulun. Juoksu on ollut vähempänä koska vas. nilkka kipeytyi ja nyt olenkin juossut omaksi iloksi  harvakseltaan. Viime talvena aloitin hiihtämisen ja sitä jatkan kunhan lunta tulee. Välitavoite onkin johonkin hiihtotapahtumaan osallistuminen. Kesään on kuitenkin aikaa :)

Nyt onkin sitten vuosi aikaa treenata matkaa varten että jaksaa polkea koko matkan. Matkaa Tampereelle on Kajaanista noin 470 km. Tarkoitus on että matkalla on kaksi yöpymistä. Niin ja on ensi kesälle muitakin suunnitelmia jotka selkeytyvät tässä talven aikana ;)  Niistä lisää sitten myöhemmin.

Matkalle lähtijä eli minä olen kohta 50 vuotis synttäreitä viettävä ja kuntoiluun täysin hurahtanut nainen. Blogissani kerron treeneistä ja mitä kaikkea minun  tulee huomioida matkaa suunnitellessa. Kerron myös ruokailusta ja yl. terveyteen liittyvistä asioista. Kunto minulla on aika hyvä mutta talvea ei voi makoilla laakereilla vaan tavoitteen eteen on tehtävä töitä :) mukavaa sellaista. Toivottavasti saan blogin kautta  neuvoja ja että se innostaisi minun ikäsiä naisia liikkumaan !